وکیل اصفهان

وکیل در اصفهان - وکیل پایه یک دادگستری در اصفهان

وکیل اصفهان

وکیل در اصفهان - وکیل پایه یک دادگستری در اصفهان

وکیل کیفری در اصفهان

جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳، ۱۰:۰۹ ب.ظ


وکیل کیفری در اصفهان

دعاوی کیفری به چه نوع دعاوی گفته می شود؟

وکیل کیفری در اصفهان : دعاوی کیفری همانگونه که از نام آن پیداست. ،دعاوی است که مستلزم صدور کیفر(مجازات) برای مرتکب آن می باشد. اعم از اینکه به حکم قانون مجازات تعیین شده ، جزای نقدی، حبس یا شلاق و پرداخت دیه و … باشد. دعاوی کیفری شامل دعاویی است که به دلیل انجام یک جرم یا تخلف از قانون، در برابر دادگاه مطرح می‌شود. به عنوان مثال، جرایم مانند قتل، سرقت، تجاوز و … از جمله‌ی دعاوی کیفری هستند.

لذا در هر مورد که مجازاتی برای عمل (فعل)، ترک عمل(ترک فعل) و یا رفتاری  از منظر قانونی تعیین شده باشد . با یک دعوای کیفری روبرو هستیم. هر دعوای کیفری دارای دو جنبه است که یک جنبه آن مربوط به حقوق شاکی یا مدعی خصوصی  است. (حق خصوصی) که به واسطه عمل مجرمانه ،تضییع گردیده است. وکیل کسی است که از طرف شخص دیگری - حقوقی یا حقیقی - به موجب عقد وکالت برای انجام کاری مأمور می‌شود. وکیل مدافع به شخصی گفته می‌شود که برای انجام کاری از طرف فرد حقیقی و یا حقوقی، مامور شود و بعد از عقد قرار دارد نماینده آن شخص می‌شود.

 

رسیدگی به دعاوی کیفری چگونه است؟

رسیدگی اولیه به دعاوی و شکایت کیفری در دادسرای عمومی و انقلاب محل وقوع جرم صورت میپذیرد. وفق ماده ۲۲ قانون آیین دادرسی کیفری مصوب ۹۲/۱۲/۴ به منظور کشف جرم، تعقیب متهم، انجام تحقیقات، حفظ حقوق عمومی و اقامه دعوای لازم. در این مورد، اجرای احکام کیفری انجام امور حسبی و سایر وظایف قانونی، در حوزه قضایی هر شهرستان و در معیت دادگاه‌های آن حوزه، دادسرای عمومی و انقلاب و همچنین در معیت دادگاه‌های نظامی استان، دادسرای نظامی تشکیل می‌شود.

با تصویب قانون آیین دادرسی کیفری، دادگاه های جزایی به پنج دسته دادگاه های کیفری یک و دادگاه کیفری دو. و دادگاه انقلاب و دادگاه اطفال و نوجوانان و دادگاه های نظامی تقسیم بندی شده اند که هر یک از این دادگاه ها به جرایم خاص مربوطه که در قانون به آنها تصرح شده رسیدگی می نمایند. به جهت گستردگی مطالب از پرداختن به آنها خودداری میگردد.


مشاوره رایگان با وکیل اصفهان

 

همیشه بخاطر داشته باشید؛ مسائل مشابه حقوقی الزاماََ راه حل مشابهی ندارند بدون مشورت با وکیل یا مشاور حقوقی هیچ گونه اقدامی انجام ندهید.

جهت ارتباط با آقای علیجانی و گرفتن وقت مشاوره با شماره 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳/۰۱/۳۱
mehdi alijani

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی